Politica de confidențialitate

Începând cu data de 25.05.2018 a devenit aplicabil Regulamentul 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date, cunoscut și sub acronimul GDPR (General Data Protection Regulation).

SC topcode SRL, în calitate de operator al datelor cu caracter personal, denumită în continuare Prestator, tratează cu seriozitate protecția datelor clienților săi și dorește ca aceștia să se simtă confortabil atunci când utilizează acest site. Protecția confidențialității cu privire la colectarea, prelucrarea și utilizarea datelor cu caracter personal reprezintă o preocupare importantă, de care se ține cont cu mare atenție în procesele economice, respectând desigur toate cerințele legale.

1. Informații generale

Operatorul care procesează datele cu caracter personal este SC topcode SRL, cu sediul social în Șiria, nr. 268, Arad, județul Arad, România, înregistrată la Oficiul Registrului Comerțului Arad sub nr. J02/2028/2008, cod unic de identificare 24779898, atribut fiscal RO.

Prestatorul a desemnat un Ofițer pentru Protecția Datelor (DPO) care poate fi contactat dacă există nelămuriri cu privire la orice aspect ce ține de protecția datelor cu caracter personal prin transmiterea unei cereri scrise, datate și semnate.

Persoana responsabilă cu protecția datelor este Paul Stoica, având numărul de telefon +4 0748 309 925 și adresa de e-mail dpo@hoster.ro.

2. Definirea unor termeni

Date cu caracter personal reprezintă orice informații privind o persoană fizică identificată sau identificabilă (Persoană vizată) în special prin referire la un element de identificare, cum ar fi un nume, un număr de identificare, date de localizare, un identificator online, sau la unul sau mai multe elemente specifice, proprii identității sale fizice, fiziologice, genetice, psihice, economice, culturale sau sociale.

Prelucrarea datelor cu caracter personal este reprezentată de orice operațiune sau set de operațiuni efectuate asupra datelor cu caracter personal sau asupra seturilor de date cu caracter personal, cu sau fără utilizarea de mijloace automatizate, cum ar fi colectarea, înregistrarea, organizarea, structurarea, stocarea, adaptarea sau modificarea, extragerea, consultarea, utilizarea, divulgarea prin transmitere, diseminarea sau punerea la dispozitie în orice alt mod, alinierea sau combinarea, restricționarea, ștergerea sau distrugerea.

3. Date colectate

Prestatorul colectează următoarele date:

4. Cookie-uri

Cookie-urile sunt fișiere de mici dimensiuni, alcătuite în general dintr-un șir de caractere, sau părți dintr-un fișier, care la accesarea unui site sunt salvate în browser-ul utilizat de către calculatorul, telefonul, tableta sau orice alt dispozitiv prin care se accesează online respectivul site. La fiecare accesare ulterioara a siteului browser-ul utilizat trimite către server-ul respectivului site acest fișier, în scopul de a permite identificarea unui vizitator care a revenit pe site.

În general, siteurile folosesc cookie-uri pentru a facilita oferirea către vizitatori a unor funcționalități care nu pot fi asigurate în lipsa acestora de protocolul http, protocol de tip text care este cel mai des utilizat pentru accesarea informațiilor online de pe servere web. Aceste funcționalități constau în managementul sesiunilor utilizatorilor, păstrarea unei sesiuni autentificate, păstrarea preferințelor pe o pagină vizitată (de exemplu, aspecte legate de funcționalitatea sau de afișarea grafică a paginilor), păstrarea produselor într-un cos de cumpărături și altele.

Când o persoană accesează siteul ca vizitator, un cookie este trimis către browser-ul său de Internet și salvat pe hard-disk-ul computerului său, dar aceasta poate bloca salvarea cookie-urilor prin modificarea setărilor browser-ului.

Cookie-urile pot stoca informații ce au un caracter personal (de exemplu, cod de identificare al vizitatorului, preferințe personalizate sau un istoric al paginilor vizitate). Aceste informații nu sunt generate de cookie-uri, ci de către vizitator, în momentul în care acesta completează formularele online, se înregistrează pe site, utilizează sisteme de plăți electronice, etc. Deși cookie-urile sunt stocate în memoria calculatorului, telefonului, tabletei sau a oricărui alt dispozitiv utilizat pentru accesarea unui site, cookie-urile nu pot accesa sau citi alte informații stocate în respectivul dispozitiv.

Cookie-urile nu sunt virusi, nu sunt compilate sub forma de cod și nu pot fi executate. În consecință, acestea nu se pot auto-copia, nu se pot răspândi în alte rețele pentru a genera anumite acțiuni și nu pot fi utilizate pentru răspandirea de viruși.

În funcție de durată, cookie-urile pot fi cookie-uri de sesiune sau cookie-uri permanente. Cookie-urile de sesiune au o durată de stocare temporară, limitată doar la durata sesiunii în care un anumit vizitator accesează siteul. La momentul închiderii sesiunii sau a browser-ului, toate informațiile stocate sunt șterse.

Cookie-urile permanente sunt stocate în dispozitivul utilizat de către vizitator și nu sunt șterse la momentul închiderii sesiunii sau a browser-ului.

Browserele web oferă funcționalități de setare a nivelului de securitate a informațiilor, permițând vizitatorilor să opteze ca preferințele lor să nu fie înregistrate, astfel că se poate bloca utilizarea oricărui cookie prin modificarea setărilor browser-ului. Pentru a utiliza facilitațile de setare a nivelului de acceptare a cookie-urilor, în majoritatea cazurilor se acceseaza secțiunea "Setări", sub-secțiunea "Confidențialitate și securitate" din meniul de browser (în funcție de browser-ul utilizat).

Dezactivarea opțiunii de acceptare a cookie-urilor poate avea ca implicații imposibilitatea accesării unora dintre cele mai importante secțiuni ale siteului. Din acest motiv este recomandabilă acceptarea cookie-urilor aparținând siteurilor pe care le considerați de încredere. În orice moment doriți aveți posibilitatea de a șterge cookie-urile stocate în dispozitivul pe care îl utilizați, accesând secțiunea "Setări", sub-secțiunea "Confidențialitate și securitate" și apăsarea butonului "Ștergere istoric navigare" din meniul de browser (în funcție de browser-ul utilizat).

5. Obținerea datelor cu caracter personal

Prestatorul prelucrează date cu caracter personal referitoare la Client, la mandatarii Clientului, legali sau convenționali, precum și la persoanele ale căror date sunt furnizate de către Client către Prestator, în vederea obținerii unui produs sau a realizării unei operațiuni / prestări de serviciu. Persoanele fizice ale căror date cu caracter personal sunt prelucrate poartă denumirea de Persoane vizate.

Datele sunt obținute direct de la Client și / sau de la un împuternicit al Clientului (în momentul în care se completează formulare sau documente ale Prestatorului, este accesată o pagină de Internet, sau prin alte mijloace de comunicare). În plus, Prestatorul poate obține datele de mai sus și prin consultarea unor surse externe (instituții și autorități publice, registre publice, baze de date electronice, informații disponibile în mediul online sau terți abilitați).

6. Scopul prelucrării datelor cu caracter personal

6.1. Scopul principal al prelucrării datelor este îndeplinirea unui contract sau efectuarea de demersuri pentru îndeplinirea unui contract în care Clientul este parte.

În acest scop, Prestatorul colectează numele clienului sau al reprezentanților clientului, datele de contact ale acestora (telefon, adresă de email, adresă de corespondență și de facturare), date legate de funcție (poziție, funcție, departament), date bancare (cont, banca), date financiare (facturi, chitanțe).

De asemenea, pentru a face posibilă furnizarea serviciilor, Prestatorul creează și administrează conturi unice pentru clienții săi. Pentru aceasta sunt prelucrate urmatoarele date: adresă de email, codul unic de client, date de autentificare și accesare platformă online (adresa IP, ora și data, jurnalizare operațiuni).

6.2. Pentru îmbunătățirea serviciilor oferite Prestatorul folosește un formular de contact prin care colecteaza următoarele date: nume, adresă e-mail, număr de telefon, mesaj transmis.

6.3. În scopul efectuării activităților de furnizare de servicii, Prestatorul prelucrează datele personale ale clienților pentru:
6.4. Pot exista situații în care Prestatorul va folosi sau transmite informații pentru a proteja drepturile și activitatea comercială. Acestea pot include:

7. Temeiul prelucrării datelor cu caracter personal

Prestatorul prelucrează datele cu caracter personal în scopurile menționate mai sus, în baza următoarelor temeiuri:

8. Refuzul comunicării datelor personale

Prelucrarea datelor cu caracter personal solicitate de către Prestator prin formulare / alte canale de comunicare este obligatorie, cu excepția cazului în care prelucrarea se întemeiază doar pe acordul Clientului. În acest caz, Clientul va fi informat că furnizarea datelor, respectiv a acordului, este opțională. În celelalte cazuri, refuzul va determina imposibilitatea furnizării de servicii sau produse de către Prestator.

9. Destinatarii datelor cu caracter personal

Destinatarii datelor pot fi:

10. Perioada de retenție a datelor

În vederea realizării scopurilor sus-menționate, datele cu caracter personal vor fi prelucrate de către Prestator pe tot parcursul relației contractuale și după finalizarea acesteia, în vederea conformării legale aplicabile în domeniu, inclusiv, dar fără limitare, la dispozițiile în materia arhivării.

Informațiile personale legate de achizitionarea unor servicii, tranzacții financiare (facturare) vor fi păstrate pentru minim 10 ani, conform legislației din România.

Informațiile colectate de cookie-uri sunt stocate timp de 26 de luni în vederea realizării de analize și rapoarte legate de performanțele siteului. Ele vor fi șterse ulterior acestei perioade.

11. Drepturile persoanelor vizate

Persoana vizată are următoarele drepturi:
Clientul poate exercita aceste drepturi fie individual, fie cumulat, prin transmiterea unei cereri scrise, datate si semnate, la sediul Prestatorului sau prin e-mail la office@hoster.ro.

12. Protejarea datelor cu caracter personal

Ne angajăm să asigurăm securitatea datelor cu caracter personal prin implementarea unor măsuri tehnice și organizatorice adecvate, conform standardelor industriei.

Transmisia datelor cu caracter personal se face folosind algoritmi de criptare de ultimă generație și sunt stocate pe servere securizate, asigurând în același timp redundanța datelor.

În special, sunt implementate urmatoarele măsuri tehnice și organizatorice de asigurare a securității datelor cu caracter personal:

Politici dedicate
Se adoptă și revizuiesc practicile și politicile de prelucrare a datelor clienților și ale altor persoane, inclusiv măsurile fizice și electronice de securitate, pentru a se asigura protejarea sistemelor de acces neautorizat și alte posibile amenințări la securitatea acestora. Se verifica în mod constant modul de aplicare a propriilor politici de protecție a datelor cu caracter personal, care respectă legislația protecției datelor.

Minimizarea datelor
Datele cu caracter personal prelucrate sunt limitate la cele necesare, adecvate și relevante pentru scopurile declarate în această notă.

Restrângerea accesului la date
Accesul la datele cu caracter personal este restrâns cu strictețe la angajații și colaboratorii care e nevoie să realizeze procesările necesare. Toate aceste companii și persoane fizice sunt supuse unor obligații stricte de confidențialitate și nu vom ezita să ii tragem la răspundere și să încetăm colaborarea cu respectivii în cazul în care nu tratează protecția datelor cu maximă seriozitate.

Măsuri tehnice specifice
Se utilizează tehnologii care să asigure clienții că securitatea datelor este protejată.

Controlul furnizorilor de servicii
Se introduc în cadrul contractelor cu furnizorii de servicii care proceseaza date pentru Prestator sau împreuna cu Prestatorul clauze pentru asigurarea protecției datelor cu caracter personal, în limitele impuse de lege.

În ciuda măsurilor luate pentru a proteja datele cu caracter personal, transmiterea acestora prin Internet, în general, sau prin intermediul altor retele publice, nu este complet sigură, existând riscul ca datele să fie văzute și utilizate de către terțe părți neautorizate. Prestatorul nu își poate asuma responsabilitatea pentru astfel de vulnerabilități ale unor sisteme care nu sunt sub controlul acestuia.

13. Declarație de conformitate

Prestatorul declară pe proprie răspundere ca a luat toate masurile pe care le-a considerat necesare cu scopul conformării cu instrucțiunile Regulamentului EU 2016/679 (GDPR) privind colectarea, utilizarea și stocarea datelor personale în țările membre ale Uniunii Europene.

Prestatorul certifică faptul că aderă la cerințele de notificare, opțiune, transfer, securitate și integritate a datelor, acces și punere în aplicare.